zdrowe i słodkie gotowce z marketów
Dla zabieganych,  Fit zakupy,  Odchudzanie,  Zdrowa masa

Zdrowe i SŁODKIE przekąski – gotowce ze sklepu

Po liście polecanych wytrawnych produktów z Lidla, Biedronki, Żabki czy Rossmana przyszedł czas na to, co tygryski lubią najbardziej, czyli zdrowe i słodkie gotowce ze sklepu. Będą batony, musy, jogurty i kisiele. Zaczynamy!

Deser w saszetce, czyli DAY UP

1 saszetka dostarcza ok. 100 kcal, głównie z węglowodanów. Zawiera jogurt, owoce, niektóre również tapiokę, czyli te przezroczyste skrobiowe kuleczki, które wrzucane są do bubble tea. Ale nadal – to głównie węglowodany. Więc jeśli chcesz skomponować pełnowartościowy posiłek, dodaj źródło białka, np. baton czy jogurt proteinowy (poniżej).

ZAKUPY_DAYUP

FASTEN / JOGURT PROTEINOWY

Dostępne są już niemal w każdym sklepie, a Lidl i Biedronka mają własne produkty (Fasten oraz Mleczna Dolina). Zawierają ok. 20-25g białka na opakowanie i mają zwykle prosty skład, bez cukru, zagęstników i niepotrzebnych dodatków. Nie powinny stanowić podstawy diety, ale mogą być jej uzupełnieniem.

ZAKUPY_FASTEN

Mleczna Dolina – Biedronka, oba smaki (wanilia, kakao)
Fasten – Lidl, oba smaki (j.w.)
Bakoma Men – tylko naturalny, smakowe są z dużym dodatkiem cukru
Arla Protein – dowolny smak; dostępne: napój (butelka – spokojnie może stanowić 2 porcje), jogurt w kubeczku, jogurt w saszetce

BATONY OWOCOWE

Wybieraj te złożone z daktyli, orzechów i owoców, bez niepotrzebnych dodatków, np. cukru, syropu glokozowo-fruktozowego, emulgatorów czy olei i tłuszczów. Bardzo duży wybór batonów znajdziesz w Rossmanie (czytaj skład!), przez internet lub w lokalnych sklepach (lista na stronie producenta) kupisz zapas naprawdę dużych i sycących batonów Zmiany Zmiany (wszystkie pyszne i o dobrym składzie), w Lidlu dostaniesz batony Alesto Raw (marka własna) oraz Dobrą Kalorię (w zasadzie większość ich produktów to zdrowe przekąski, zwracaj tylko uwagę na ilość cukru). Biedronka ma swoje batony Vitanella – ale musisz zachować czujność i wybierać te z samych owoców, bez płatków i dodatków. Taki batonik to dobra opcja na malutką przekąskę lub część większego posiłku albo deser. Dostarczają zwykle ok. 100-200 kcal (ale Zmiany Zmiany to już ponad 320 kcal!).

ZAKUPY_BATONYOWOC

OD CZASU DO CZASU:

OWSIANKI PROTEINOWE z Biedronki

To zdrowe i słodkie gotowce do zalania wrzątkiem. Dostarczają ok. 190 kcal na kubeczek, są źródłem białka i węglowodanów, zawierają znikome ilości tłuszczu. Dlatego, aby były bardziej pożywne dodaj do nich niedużą garść orzechów i owoc.

ZAKUPY_OWSIANKI

Alternatywą będzie owsianka w kubeczku bez dodatku odżywki, np. Goody z Lidla – tylko “owoce i orzechy” nie ma dodatku cukru – i wymieszanie jej z jogurtem proteinowym lub dodanie odżywki białkowej i zalanie wrzątkiem.

BATONY PROTEINOWE

1 baton to ok. 180 kcal i zwykle dostarcza tyle samo białka co węglowodanów w porcji. Zazwyczaj jednak składy batonów proteinowych pozostawiają wiele do życzenia, więc traktuj je jako dodatek do diety i przekąskę w awaryjnych sytuacjach, a nie coś, po co będziesz sięgać regularnie. Batony proteinowe o dobrym, prostym składzie, bez niepotrzebnych dodatków to: Be Raw turkusowy (kupisz w Rossmannie i Żabce) oraz Zmiany Zmiany – Sztanga (265kcal, przez internet lub w lokalnych sklepach ze zdrową żywnością).

ZAKUPY_BATONYPRO

KISIELE I BUDYNIE INSTANT

Kisiele do kubka wydają się dobrymi gotowcami, bo zwykle mają prosty skład – skrobia ziemniaczana, cukier, soki owocowe i/lub owoce liofilizowane (czyli pozbawione wody). Ale nie zawsze prosty równa się zdrowy. W przypadku kisieli w takiej porcji potrafi być nawet 17-20 gramów cukrów prostych! Wiadomo – część pochodzi z owoców (porównując z kisielami “do gotowania” bez cukru – zwykle mają one do 10g cukrów prostych, które pochodzą z owoców), ale nadal w takim “gorącym” kubku zjadamy nawet 10g białego cukru – czyli dużą, stołową łyżkę.

Poniżej najmniej cukrowe alternatywy, jakie udało mi się znaleźć:

  • Delecta FIT – cała linia – ok. 13g cukrów prostych na porcję,
  • Winiary SuperKisiel – cała linia (m.in. z siemieniem lnianym, jagodami goji, żurawiną) – ok. 11-13g cukrów prostych na porcję
ZAKUPY_KISIEL

Kisiele dostarczają właściwie wyłącznie cukrów prostych, dlatego aby zjeść wartościowy posiłek, dogryź do nich jeszcze garść orzechów czy jakiś białkowy produkt.Natomiast od budyniów, kasz, ciast do mikrofalówki instant trzymaj się daleko. Ich składy wołają o pomstę do nieba – toż to galeria tłuszczów utwardzonych, syropów glukozowych i zagęstników. Uwierzcie, nie chcecie wlewać tego do swoich brzuchów. Znalazłam natomiast dwa smaki budyniu o w miarę dobrym składzie – jeśli bardzo lubicie:

  • Delecta Pyszny Budyń Czekoladowe Brownie
  • Delecta Pyszny Budyń Wanilia

Zawierają głównie skrobię, mleko odtłuszczone, cukier i dodatki smakowe. Niestety, w porcji dostarczają aż 21g cukru (ok. 10-12g białego cukru). Nie polecam ich więc jako zdrowej przekąski. Lepiej wybrać coś innego z powyższej listy 🙂


Zauważyłam, że poprzedni post z tej serii się podobał. Mam nadzieję, że wykorzystasz te zdrowe i słodkie gotowce, zamiast sięgać po pełne cukru i oleju palmowego przekąski. Ja uciekam zrobić zapas zdrowych batonów, bo je wprost uwielbiam, a Ty daj znać w komentarzu czy znasz te produkty, a ZdroZdrowemoże masz innych ulubieńców?

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *