budyń jaglany wegański low fodmap
dieta low FODMAP,  Dieta sportowca,  Przepisy,  Zdrowie

Czekoladowy budyń jaglany dla łasuchów – przepis na słodkie śniadanie bez glutenu, laktozy i low FODMAP

Kto nie lubi śniadań na słodko, ręka do góry! To proszę ten budyń zjeść na deser, bo naprawdę warto! 🙂 Podrzucam Wam przepis na czekoladowy budyń jaglany low FODMAP – bez glutenu, laktozy i do tego wegański.

Chociaż ten budyń jest bez glutenu, nabiału (laktozy), wegański i spełnia zasady fazy eliminacyjnej diety low FODMAP, to tak naprawdę jest pycha posiłkiem dla każdego łasucha. Słodki, aksamitny, budyniowy i najważniejsze – prawdziwie czekoladowy. Uwielbiam!

Taka forma posiłku jest bardzo delikatna dla jelit, więc sprawdzi się u większości nadwrażliwców, u dzieci (jako zdrowsza forma słodzonych, gotowych budyni), alergików czy sportowców przed treningiem albo dzień przed ważnymi zawodami, kiedy stres ściska Was w żołądku.

budyń jaglany wegański low fodmap

Przepis na czekoladowy budyń jaglany low FODMAP z owocami

Składniki na dwie porcje:

  • kasza jaglana – 50g
  • mleko migdałowe – 240g
  • banan, średnio dojrzały – 100g (1 duży)
  • kakao w proszku, niesłodzone, prawdziwe – 10g
  • kiwi – 2 szt.
  • orzechy włoskie – 30g

Kaszę jaglaną dokładnie opłucz na sicie najpierw w zimnej, potem w gorącej wodzie. Następnie włóż do rondelka i zalej 1/2 szklanki mleka i 1/4 szklanki wody. Gotuj na minimalnym ogniu pod przykryciem do całkowitego wchłonięcia płynu i miękkości kaszy, ok. 15 minut, co jakiś czas mieszając. Opcjonalnie: kiedy kasza wchłonie większość płynu, można zostawić pod przykryciem na ciepłym, wyłączonym palniku na 7-10 minut i sama dojdzie.

Miękką kaszę włóż do pojemnika blendera, dodaj resztę mleka (1/2 szklanki), banana i kakao. Zmiksuj na idealnie gładki mus (ok. 2 minuty miksowania na wysokich obrotach).

Przełóż do miseczki. Na wierzch wyłóż pokrojone w kostkę kiwi i posyp orzechami.

Smacznego!

Wartości odżywcze na 1 porcję: 310 kcal / 8g białka / 13g tłuszczu / 45g węglowodanów


Smakowało? Podziel się w komentarzu! 🙂

Więcej przepisów znajdziesz w dziale Przepisy oraz Darmowe jadłospisy, a także na moim Instagramie i Fanpage Prosto do Celu.

One Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *