Minimalistyczne podejście do diety. Zasada 4: bazuj na roślinach.

dieta oparta na roślinach minimalizm

Czy jesteśmy skazani na weganizm? Mogłoby się wydawać, że to nowa moda, ale jak się zastanowić, w zdrowej diecie rośliny zawsze były podstawą. Okazuje się, że społeczności, które kulturowo w swojej diecie bazują na produktach roślinnych żyją dłużej i dłużej cieszą się dobrym zdrowiem. Dlatego czwarta zasada mojego minimalistycznego podejścia do odżywiania brzmi: w diecie bazuj na roślinach.

Minimalistyczne podejście do diety. Zasada 3: Kontroluj ilość.

jak kontrolować ilość jedzenia

Przejadanie się prowadzi do nadwagi i otyłości. Prowadzi też często do wyrzutów sumienia, braku akceptacji siebie i swojego zachowania, nienawiści do siebie i braku szacunku. Ale istnieje świat, w którym możesz żyć w zgodzie ze sobą, w pełni siebie akceptować, szanować i dokonywać świadomych wyborów. Minimalistyczne podejście do diety może Ci w tym pomóc, bo trzecią zasadą jest: kontroluj ilość jedzenia. 

Minimalistyczne podejście do diety. Zasada 1: jedz to, co Ci służy

minimalistyczna dieta

Dieta to gorący temat. Niby każdy zna podstawowe zasady odżywiania, ale co chwila dostajemy informacje o jakichś nowinkach, odkryciach i modach, które mają działać lepiej i skuteczniej. Eliminacja glutenu, dieta ketogeniczna, posty warzywne, dieta SIRT – można się pogubić. Jak w tym natłoku informacji znaleźć balans i jeść zdrowo? Jak wybierać to, co dla nas dobre? O tym będzie w Filarach Prostej Diety. Zaczniemy od pierwszego, podstawowego: jedz to, co Ci służy.

Bieganie a odchudzanie – jak połączyć z dietą, żeby osiągnąć efekty?

bieganie a odchudzanie dieta i efekty

Często impulsem żeby zacząć biegać jest chęć schudnięcia. Bieganie to stosunkowo łatwy sposób na odchudzanie, bo w niedługim czasie można spalić sporo kalorii. Dlatego odchudzając się i biegając prawdopodobnie szybko zauważysz efekty. Ale jak połączyć to bieganie ze zdrową dietą – tak, żeby nie jeść za dużo, żeby odżywiać się dobrze, regenerować szybko i żeby waga rzeczywiście spadała?

Węglowodany w diecie sportowca – sporty wytrzymałościowe. Dla biegaczy, triathlonistów, kolarzy.

Węglowodany odgrywają kluczową rolę w diecie biegaczy, triathlonistów czy kolarzy – słowem we wszystkich sportach wytrzymałościowych. Przeczytaj o tym, jak odpowiednio dobrać ilość i rodzaj węglowodanów do Twojego obciążenia treningowego, kiedy należy spożywać węglowodany po treningu czy jakie są zalecane i niezalecane źródła cukrów w diecie sportowca.